Curs  |  De 14 a 18 anys

Laboratori de teatre i creació col·lectiva de 14 a 18 anys

6 Octubre 17:00 h 22 Juny 00:00 h

finalitzat

La creació col·lectiva tant d'escenes com de textos teatrals implica la participació i aprenentatge en tots els processos de creació, construcció, desenvolupament i presentació d'una peça escènica.

La peculiaritat d'aquesta tècnica-eina es basa a compartir responsabilitats en totes les àrees que conformen el muntatge d'un espectacle teatral

  • Idea original
  • Guió
  • Direcció
  • Producció
  • Interpretació
  • Escenografia
  • Vestuari

Una proposta creativa i de caràcter cooperatiu on el resultat final serà presentat al públic com a exercici final del taller.

Contingut

  • Procés Creatiu
  • Pluja d'idees i dinàmiques d'improvisació
  • Procés d'experimentació i recerca
  • Elaboració de guió
  • Estructura
  • Interpretació i repartiment
  • Producció
  • Escenografia
  • Vestuari
  • Organització i programació per a l'estrena
  • Presentació a la públic
  • ESTRENA en Programació de sala Zona 3

El programa de treball que es proposa en aquest Taller-laboratori segueix un model de creació col·lectiva que es fonamenta en un procés coherent entre la recerca-anàlisi i l'acció creativa del subjecte i el grup.

Les idees es treballaran a través de dinàmiques d'improvisació escènica i partint d'un tema proposat amb anterioritat, podent estar oberts a noves propostes i idees que poguessin resultar d'aquestes dinàmiques.

Totes les dinàmiques es proposen en clau de joc i de metodologia grupal.

S'estructura el laboratori en tres fases o línies de recerca i dinàmiques:

  1. En la primera s'experimenten dinàmiques d'improvisació, joc i interpretació.
  2. En la segona s'exploraran els resultats dels jocs de la primera fase per a un desenvolupament estructurat de l'escena, repartiment de personatges i guions.
  3. En la tercera i última fase se seleccionarà per part dels alumnes algunes de les propostes per a donar-li, ja si forma, contingut i continent.

Durant el transcurs de l'activitat, entre la segona i tercera fase, els alumnes rebran la visita de diferents professionals del sector que a més d'explicar-los les peculiaritats de la seva professió, els ajudaran a posar en marxa les seves propostes.

Tot el procés s'exposarà al públic mitjançant l'estrena de la proposta teatral, una proposta creada, dirigida i interpretada pels participants del taller.

Horari

Dijous de 17:00h a 18:45h 

Eva Fernández Marin

Nascuda a Castelló de la plana en 1976. Técnica superior en Animació Sociocultural, actriu i creativa multidisciplinar. Ha treballat com actriu en diferents muntatges teatrals i campanyes escolars, moltes d’elles dirigides al públic familiar.

Veure més

Potser t'interesse...

Exposició | Per a tots els públics

INTERFERÈNCIES EL/LA

INTERFERÈNCIES EL/LA és un projecte multimèdia procesual participatiu que aborda el tema de la igualtat de gènere comptant amb ...

Exposició | Per a tots els públics

LA DOCUMENTAL EDICIONS

L'exposició esta basada en LA DOCUMENTAL EDICIONS, una innovadora editorial valenciana fundada en 2019,

Curs | Majors de 18 anys

DANSA CREATIVA

Dansa Creativa ens convida a escoltar el nostre propi cos i a ser conscients d'ell. Ens anima a valorar-nos, explorar les nostr...

Curs | De 8 a 12 anys

TEATRE I EMOCIONS

En el fascinant món del teatre, els xiquets i xiquetes descobrixen un espai màgic on les emocions es convertixen en protagoni...

Curs | Majors de 18 anys

Mirades

Poètiques visuals. Una aproximació a l'experiència estètica a través de l'art i els sentits

Curs | Majors de 14 anys

Sortides Fotogràfiques

Descobreix els millors racons de Castelló aprenent fotografia Cada dissabte al matí coneixerem un lloc diferent de Castelló pe...

Curs | Majors de 18 anys

Fotografia avançada

El taller està dirigit a persones amb coneixements tècnics de fotografia que vulguin desenvolupar el seu projecte fotogràfic pe...

Taller | Majors de 18 anys

L'ART DE CONÉIXER-TE Teatre per a SER

“Un laboratori de creació artístic i humà a través del Teatre i Cos en moviment”