El dijous 30 d'octubre, entre les 17.00 i les 19:00h, la trobada amb l'editor Álvaro dels Àngels de La documental edicions en Sala Zona 3 i presentació dels seus dos últims títols: “Llibres, lectors i lectures”, de l'escriptor, traductor i crític literari Manuel Arranz, i “Influencer”, un foto-deslliure del professor de la EASD València i fotògraf Mario Rabasco.
“Llibres, lectors i lectures” és la compilació de 90 ressenyes literàries de 92 llibres publicats a Espanya en el primer quart del segle XXI. En general, són obres literàries traduïdes al castellà i que l'autor, Manuel Arranz, també valora per la seua qualitat en la traducció. A mode d'una història alternativa de la literatura, esta selecció oferix lectures gens conformistes ni lleugeres del seu món i el seu temps. El poder de la literatura està, precisament, a oferir alternatives de realitat a partir de la ficció. El llibre conté el text inèdit de Arranz titulat “Quién me protegerá de tu belleza?” que comença així: “Els bons lectors, permeten-me dir-los, són tots uns mediocres. Porten una vida avorrida, anodina, vulgar, sense emocions, plena de xicotetes i grans frustracions, una vida, en una paraula, insubstancial. Tot en el seu mediocre i insubstancial vida és tan previsible com predictible. Per això recorren a la literatura, per a remeiar en la mesura del possible la irremeiable mediocritat de la seua insulsa, trista i avorrida existència.”
“Influencer”, de Mario Rabasco es presentarà juntament amb algunes ampliacions de les fotografies mostrades, un total de quaranta retrats del dissenyador i col·leccionista de roba Rafa Sánchez Cervera. En blanc i negre i amb una enquadernació de tapa dura i entelado, este llibre és un objecte en si mateix que escapa del concepte de “influencer” justament per tot el que el seu estil fotogràfic no mostra. En el pròleg d'Álvaro dels Àngels s'indica que “El que veiem en este projecte, no obstant això, no és fotografia de moda, ni tan sols un tipus de fotografia, el que fora, que estiga de moda. El que ací observem és una sèrie d'imatges que ens atrapen per la seua fàcil comprensió i que ens poden arribar a obsessionar precisament per la complexitat de la seua construcció tècnica.”